Om du noen gang har vært på et arrangement eller en messe og du har fått utdelt noe så har det kanskje ofte vært i en pose som har vært hvit, eller svart, hvor det ikke har stått noe på de. Om du er på den andre siden av dette, og du deler ut ting, hadde det ikke vært optimalt å kunne utnytte dette bedre, slik at man klarer å spre sitt merkevare bedre. Eller i hvert fall det man ønsker å rette oppmerksomhet mot. Om en bare er en veldedighet, som ikke gjør det for penger, så er det jo smart å forsøke å få folk til huske deg. Om du deler ut en pose, med et eller annet material i, og det ikke står noe på posen og den er av plast så kommer man sannsynligvis til å kaste den.

Men, om det er en stoffpose, et handlenett, med en logo på, eller noe som har dine karakteristikker på seg, da blir det jo raskt annerledes. Folk ønsker ikke å kaste slikt så fort, fordi det føles også som man har fått noe i gave. Alle vet at slike ting koster å produsere, så det å få det gratis kan spille en stor rolle i hvordan man blir oppfattet. Igjen, det kan jo koste litt å produsere slike ting, men det er helt klart billigere enn å reklamere på nettet eller andre steder. En pose er også noe mottakeren kan bære med seg rundt og på den måten spre merkevaren enda mer, om enn ubevisst. Det er noe som er vanskelig å gjenskape andre steder, spesielt så billig som handlenett kan gjøre det for deg.

Det er helt klart at det er noe som må vurderes, da det er svært få andre ting som kan by på så klare fordeler, og ingen ulemper.